Obsah fóra checksum.cz » Benzín » VW Golf 7,5 1,5TSI 110kW |
Strana 1 z 2 Jdi na stránku 1, 2 Další |
|
Autor |
Zpráva |
mirko55 |
Zaslal: st prosinec 01, 2021 18:13 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
Ahojte,
mám tento motor (1,5TSI, 110kW) v mojom Golfe HL r.v. 2019 s GPF filtrom. Je to výborný motor, veľmi spoľahlivý, prešiel som zatiaľ 60000km, vôbec nežerie olej od výmeny do výmeny, olej mením každých 15000 km, na začiatku, keď som ho zabiehal, tak ešte častejšie.
Stala sa mi ale jedna vec - trocha som sa hral s diagnostikou no a nechtiac sa mi podarilo aktivovať funkciu v ECU motora - Basic settings - Particle filter service regeneration when driving.
Odvtedy mám na aute vyššiu spotrebu asi o 1,5l/100km, zrejme sa filter regeneruje.
Chodím dlhé trasy, tak som očakával, že táto regenerácia skončí, ale prešiel som už 10tis. km a stále sa neskončila.
Nevedeli by ste mi poradiť spôsob, ako ju vypnúť alebo deaktivovať trebars aj cez kódovanie?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
hakki11 |
Zaslal: so prosinec 04, 2021 19:26 pm |
|
|
Založen: 27.2.2008
Příspěvky: 209
|
Vyriesil si to...skusal si vsetky kanali....naprikad chalanisko aktivoval omylom jizdni test ESP ktory potom ani jazdou nevedel ukoncit stale svietilo ABS sice tam je zap/vyp ale vypnut to neslo. ...asi dve hodiny som skusal a dalo sa to vypat kanalom 103 aj bez dokoncenia toho jazdneho testu jazdou, mozno by som skusal ist tymto smerom teda ak uz to nemas vyskusane
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: so prosinec 04, 2021 19:47 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 700
Bydliště: Michalovce,SK
|
regenerácia sa nedá zapnúť omylom...
jazdny test esp sa neda zapnuť omylom...
Človek vidi nejake tlačitka v programe a tak skúša čo to urobí
" otvárate lekarničku s tabletkami a skúšate každú užit a čakáte či vyrieši vašu bolesť?"
Myslím,že nie
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
hakki11 |
Zaslal: so prosinec 04, 2021 20:45 pm |
|
|
Založen: 27.2.2008
Příspěvky: 209
|
Neviem o com tu tocis skus si to precitat este raz ja som ten problem riesil nie vyrabal a skusam mu pomoct ked uz to spustil chtiac ci nechtiac ....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: po prosinec 06, 2021 18:27 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
hakki11 napsal: Neviem o com tu tocis skus si to precitat este raz ja som ten problem riesil nie vyrabal a skusam mu pomoct ked uz to spustil chtiac ci nechtiac ....
Ďakujem Ti veľmi pekne, potrebujem pomôcť a nie tu múdro moralizovať....
Vieš, je to už UDS jednotka, takže sa tam nedá pohybovať po kanáloch ako predtým, ale máš tam len zoznam príkazov, čo môžeš urobiť, bez nejakého popisu a dáta môžeš len sledovať cez Live Data...no ale keď nevieš, čo všetko to ovplyvní....
Do prílohy som sa snažil urobiť zoznam všetkých vecí, ktoré sa dajú spustiť.
Má to 3 príznaky:
- keď je motor úplne vychladnutý, napr. pri štartovaní ráno, nabehne ľahko na vyššie otáčky...potom akoby asi 3x pridal a potom pomaly klesá na normálne otáčky, počet tých pridaní nezávisí na okolitej teplote
- po prejdení dlhšej trasy, asi viac ako 100km mám pocit, že klesal výkon motora a motor má strašne slabú reakciu na plyn
- jediný objektívne zmeraný údaj, ktorý sa mi zdá nesprávny, ktorý stále zobrazujem počas jazdy je signál o bohatosti zmesi z riadiacej jednotky, stále sa pohybujem od 750mV do 950mV, čo ukazuje na bohatú zmes, našiel som, že správna zmes má byť od 400-600mV
Díky
|
Komentář: |
|
stáhnout/zobrazit |
Soubor: |
OBD11 Engine ECU Basic settings_Adapt_Outpus tests.zip |
Velikost: |
59.5 kB |
Staženo: |
2122 krát |
|
|
Návrat nahoru |
|
Domio |
Zaslal: út prosinec 07, 2021 7:45 am |
|
|
Založen: 14.6.2020
Příspěvky: 147
Bydliště: Severní Čechy
|
For engine controllers that use the UDS protocol (as shown on the top left corner of the Open Controller screen), Security Access is not typically needed when Service regeneration of particle filter while standing is supported.
Prerequisites (General):
Ignition ON
Engine ON (Idle)
Fuel Tank at least 1/4 full
Transmission in Neutral/Park
Coolant Temperature above 70 °C
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
Engine Hood Closed
[Select]
[01 - Engine]
[Basic Settings - 04]
Use the pulldown menu and select Service regeneration of particle filter
[Go!]
[Show Measuring Data]
It would be useful to select items such as "Particle filter, soot mass calculated", "Particle filter, soot mass measured", and "Particle filter, time since last regeneration" to observe and verify the progress of the regeneration.
Due to the way UDS works, there may be differences in the locations and specific description for the values so you may need to search for the values you need.
Follow the Instructions on the Screen. These may include pressing and/or holding the brake, clutch, or accelerator.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Note; If Basic Setting Operation Service regeneration of particle filter is not available it may not be supported by the EDC. In those cases Adaptation Channel Service regeneration of particulate filter while driving would be supported instead. A Security Access code may be required for Regeneration while Driving.
|
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: út prosinec 07, 2021 18:00 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
Ahoj, ďakujem...sú to super info
Urobil som to veľmi podobne, ako som našiel na nete, po regenerácii som dosiahol shoot mass calculated predtým bolo 139mg,, potom 1mg a soot load calculated predtým 11%, potom 0%, akurát sa zvýšilo Rate of blockage calculated z 1,0094 na 1,0383 a Blockage ratio calculated, relative z 4,7 na 12,9 po regenerácii, ale tie posledné dva údaje neviem, čo to presne znamená...
|
|
|
Návrat nahoru |
|
hakki11 |
Zaslal: út prosinec 07, 2021 20:36 pm |
|
|
Založen: 27.2.2008
Příspěvky: 209
|
A regeneracia staticka ide spustit?Bateriu si uz asi odpajal...na tiguan fore bol tento navod aby sa korekne spravila regeneracia ten isty motor ako mas ty
Pre benzínové motory.
- Jazdite rýchlosťou aspoň 80 km/h (50 mph).
- Na niekoľko sekúnd úplne zložte nohu z plynu, aby sa vozidlo rozbehlo so
zaradeným prevodovým stupňom.
- Tento postup opakujte (zrýchľujte a dobiehajte), kým kontrolka nezhasne.
- Môže to chvíľu trvať.
Na peugeote pomohlo ked som vyvolal inu chybu napr odpojil snimac dif tlaku potom chyby isli vymazat....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: ne prosinec 19, 2021 18:03 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
Ahoj, díky za radu...
Urobil som regeneráciu GPF, keď som vyčítal diagnostikou, popol aj sadze išli na nulu...vysoká spotreba ostala.
Bolo to presne tak, ako si písal, vyhrial som motor, GPF mal teplotu okolo 700 st., púšťal som plyn, aby sa dostalo do GPF dostatok vzduchu....
len spotreba ostala ako predtým vysoko, mám obavu, aby mi niečo neodišlo, nemáte nejaký nápad, čo ešte vyskúšať?
|
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: ne prosinec 19, 2021 18:20 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 700
Bydliště: Michalovce,SK
|
urob log autoscan vcds
postni to tu
skontrolujem či existuje aktualizacia sw pre motorovu jednotku tvojho auta
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: ne prosinec 19, 2021 19:34 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 700
Bydliště: Michalovce,SK
|
mirko55 napsal: .... popol aj sadze išli na nulu...
pri regeneracii :
sadze (soot) zhoria
popol (ash) natrvalo ostáva
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: st prosinec 22, 2021 17:49 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
maros4341 napsal: urob log autoscan vcds
postni to tu
skontrolujem či existuje aktualizacia sw pre motorovu jednotku tvojho auta
Ahoj, našiel som Autoscan zo septembra
Díky
|
Komentář: |
|
stáhnout/zobrazit |
Soubor: |
Log-LM215DK-WVWZZZAUZKP084083-54612km-33934mi-25.9.21_1.txt.zip |
Velikost: |
4.35 kB |
Staženo: |
1728 krát |
|
|
Návrat nahoru |
|
maros4341 |
Zaslal: st prosinec 22, 2021 18:00 pm |
|
|
Založen: 23.2.2007
Příspěvky: 700
Bydliště: Michalovce,SK
|
Mas aktualny SW v motorovke. Nič novšie nie je.
Aka je dlhodoba spotreba MFA2 ? za kolko km ?
|
_________________ maros
Rozumieme Vášmu autu
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: čt prosinec 23, 2021 19:46 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
Napadla ma ešte jedna vec....nedala by sa na komplet preflešovať moja RJ aj tou istou verziou SW, ak neexistuje novšia....myslím FW, možno základné nastavenia...prinajhoršom aj palivové mapy....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
mirko55 |
Zaslal: čt prosinec 23, 2021 19:49 pm |
|
|
Založen: 11.7.2012
Příspěvky: 12
|
maros4341 napsal: Mas aktualny SW v motorovke. Nič novšie nie je.
Aka je dlhodoba spotreba MFA2 ? za kolko km ?
Posledných 15000 km, je dlhodobá 7,5 l. predtým bola 5,8...chodím na týždňovky, tá istá trasa, pol na pol diaľnica a klasická cesta.....jedna cesta 200km, každý deň ešte 2x25 km mimo diaľnice....
|
|
|
Návrat nahoru |
|
|